Od czegoś trzeba zacząć, czyli czym jest EB i dlaczego warto poświęcić mu czas… i pieniądze

Skoro od czegoś trzeba zacząć, to zacznijmy od teorii, a właściwie krótkiego rysu historycznego. Zawrotna kariera employer brandingu rozpoczęła się niecałe 30 lat temu, we wczesnych latach 90.  XX wieku. Pierwsza wzmianka drukowana ukazała się na łamach Journal of Brand Management w 1996 r. w opracowaniu naukowym: „The Employer Brand”, którego autorami byli Simon Barrow i Tim Abler. W 2001 r. pojęcie upowszechniła firma doradcza McKinsey.

Mimo tego, a może właśnie dlatego, że employer branding jest pojęciem młodym, nie można oprzeć się wrażeniu, że jest ono nadużywane, a właściwie mylnie stosowane i interpretowane, jak komu wygodnie. Tak więc zacznijmy od początku, czyli czym jest właściwie employer branding i o co w tym wszystkim chodzi.

Czytaj dalej