Media o nas

Komunikację należy dopasować do odbiorcy

HRownia

O wizerunku pracodawcy i zaangażowaniu rozmawiam z Justyną Piesiewicz, Prezesem Zarządu w IACL o tym jak ogromną rolę odgrywa spójna i dopasowana komunikacja, na co zwrócić uwagę dobierając narzędzia komunikacyjne rozmawia Marcelina Mrugalska, redaktor, HRownia

Marcelina Mrugalska: Kto powinien być odpowiedzialny za komunikację w firmie i w zespole?

Więcej »


Millenialsi tupnęli nogą i zmienili rynek pracy.

Dziennik Gazeta Prawna

Na łamach Dziennik Gazeta Prawna ukazał się wywiad z Justyną Piesiewicz, Prezesem Zarządu IACL, szefem działu doradztwa HR i Employer Branding

– Polski rynek pracy przez wiele był rajem dla pracodawców. Kiedy kilka lat temu doradzałam firmom, żeby zaczęły budować swoją markę jako pracodawcy (co trwa nawet kilka lat), zbywano mnie, często słyszałam, że taka strategia nie jest potrzebna, a wręcz niech pracownicy cieszą się, że mają pracę. Tymczasem największe światowe firmy odniosły swoje sukcesy właśnie dzięki pracownikom, dzięki spójnej strategii marki pracodawcy – mówi Justyna Piesiewicz Head of HR & Employer Branding Practice, President of the Board IACL Polska.

K.N.: Zewsząd słyszymy o rynku pracownika, czy naprawdę on do nas dotarł?

Więcej »


Dobre praktyki i antyprzykłady działań EB

proto.pl

Śledząc rankingi na najbardziej atrakcyjnego i pożądanego pracodawcę (np. Randstad czy Universum Global), nie da się nie zauważyć, że jest grupa firm, które zdominowały te zestawienia i pojawiają się w nich cyklicznie. Trudno wyobrazić sobie bowiem taką listę chociażby bez Microsofta czy Google. Pojawia się więc uzasadnione pytanie, co mają one a czego nie mają inne firmy, które do takiego zestawienia nie trafiły.

Więcej »


Bezcenny krwiobieg informacji

proto.pl

Na łamach proto.pl ukazał się wywiad z Justyną Piesiewicz, Prezesem IACL oraz Pauliną Trocińską, Dyrektorem ds. Relacji na temat roli komunikacji wewnętrznej w organizacji.

PRoto.: Skąd pomysł na wydanie e-booka na temat komunikacji wewnętrznej w formie pytań i odpowiedzi? [E-book do pobrania tutaj]

Więcej »


HR zmienia kierunek. Praca w branży będzie jeszcze cięższa?

Puls HR

Coraz więcej rekrutacji i procesów HR-owych jest automatyzowanych, firmy stawiają na media społecznościowe i przenoszą rekrutację do sieci, a w niektórych spółkach headhunterami stają się sami pracownicy, którzy polecają ludzi do pracy. Czy HR-owiec będzie jeszcze potrzebny? Jak zmienią się jego zadania?

Justyna Piesiewicz, Prezes Zarządu IACL odpowiada na pytania redakcji Puls HR

Więcej »


Takie podsumowanie roku nie zdarza się często

Puls HR

Redakcji Puls HR zapytała Justynę Piesiewicz, Prezesa Zarządu, IACL i wielu innych ludzi związanych z branżą HR o to, co było najważniejszym dla nich wydarzeniem w 2016 r.  Wszystkie odpowiedzi są ciekawe, a niektóre dość zaskakujące.

Więcej »


Fakty i mity na temat employer brandingu

proto.pl

Ze względu na zmianę rynku pracy z pracodawcy na pracownika, działania employer brandingowe przybrały w wielu organizacjach na sile. Można śmiało powiedzieć, że mamy dzisiaj trend, a w zasadzie modę na EB. Niestety, wiąże się z tym wiele nieporozumień. Pojawiło się wiele mitów.

Więcej »


Epoka charyzmatyków biznesu szczęśliwie ma się ku końcowi

innpoland.pl

Warren Buffett, Steve Jobs, Jeff Bezos, Elon Musk – przez ostatnie dwie dekady media, analitycy i przeciętni ludzi, marzący o sukcesie w interesach, wnikliwie studiowali każdy ich ruch. Biografie charyzmatycznych biznesowych liderów sprzedawały się jak ciepłe bułeczki, a w ich mniej lub bardziej wystudiowanych ekscentryzmach doszukiwano się geniuszu. Więcej »


Od czegoś trzeba zacząć, czyli czym jest EB i dlaczego warto poświęcić mu czas… i pieniądze

proto.pl

Skoro od czegoś trzeba zacząć, to zacznijmy od teorii, a właściwie krótkiego rysu historycznego. Zawrotna kariera employer brandingu rozpoczęła się niecałe 30 lat temu, we wczesnych latach 90.  XX wieku. Pierwsza wzmianka drukowana ukazała się na łamach Journal of Brand Management w 1996 r. w opracowaniu naukowym: „The Employer Brand”, którego autorami byli Simon Barrow i Tim Abler. W 2001 r. pojęcie upowszechniła firma doradcza McKinsey.

Więcej »


Pracownik nie lubi pracy

Infowire

„Pracowników nielubiących pracy łatwo rozpoznać po rezultatach realizowanych zadań. Alarmujące bywa też zachowanie. Osoby będące typem samotnika, niebiorące udziału w życiu firmy i doprowadzające do konfliktów prawdopodobnie są mniej zmotywowane niż reszta załogi” – mówi serwisowi infoWire.pl Justyna Piesiewicz, założyciel i prezes zarządu firmy IACL. W takiej sytuacji dobrze zacząć od rozmowy. Może się okazać, że prostymi sposobami przywrócimy zatrudnionemu chęć do działania.

Więcej »


Dwie trzecie Polaków nie lubi swojej pracy

innpoland.pl

Pracownik, który nie lubi swojej pracy, unika jej. Nie jest efektywny ani wydajny, nie chce brać udziału w życiu firmy. Często jest typem samotnika, nieobce są mu konflikty. Można go doskonale poznać po wynikach, a raczej po ich braku.

Więcej »


Idealny model pracy dla firm i pracowników

innpoland.pl

ROWE, czyli Results-Only Work Environment to praca, w której o miejscu i czasie decyduje pracownik. Jak wykazały badania, taki model zwiększa zaangażowanie i wydajność. A jednak do tej pory niewiele firm zdecydowało się na jego wdrożenie – czytamy w serwisie pulshr.pl.

Więcej »


Praca zdalna, elastyczny czas i efektywność.

Puls HR

Praca, w której o miejscu i czasie pracy decyduje pracownik, brzmi jak marzenie. Model zarządzania poprzez rezultaty ROWE (Results-Only Work Environment) daje taką możliwość, jednocześnie zwiększając zaangażowanie i wydajność wśród załogi. A jednak niewiele firm zdecydowało się na wdrożenie systemu. Dlaczego? Więcej »


Pracownicy rządzą rynkiem pracy

TVP LublinW programie „Panorama Lubelska” nadawanym przez TVP Lublin o dzisiejszej sytuacji na rynku pracy i zmianach jakie może ona wymusić na organizacjach wypowiada się Justyna Piesiewicz, Prezes Zarządu IACL.

Więcej »


Co zrobić z mobbującym menadżerem, który ma wyniki?

Puls HR

Co można zrobić z mobberem, który ma fenomenalne rezultaty? Odpowiedź jest prosta: warto zobaczyć, jaka jest rotacja pracowników w jego dziale – mówi Justyna Piesiewicz, IACL.
W opinii Justyny Piesiewicz w branży BPO jest bardzo duża rotacja – to bardzo ciężka praca, w której odporność na stres jest konieczna.

Więcej »


Rekruter powinien być jak Sherlock Holmes

CoverMagdalena Żmijewska, HR Practice Leader udzieliła wywiadu dla magazynu „Rekruter”.

W rozmowie z Redaktor Naczelną – Aleksandrą Radziewską-Wyłudek opowiada o wyzwaniach dzisiejszego rynku rekrutacji, kim jest i kim powinien być rekruter w dzisiejszych czasach, jak prowadzić efektywny proces pozyskiwania nowych pracowników.

Więcej »


Nie(d)oceniona komunikacja w biznesie

Inwestycje.pl

Inwestycje.pl rozmawiają z Justyną Piesiewicz, Prezes Zarządu IABC/Poland, założonego w 1970 r. Międzynarodowego Stowarzyszenia Ekspertów ds. Komunikacji w Biznesie. Swoje doświadczenie zdobyła w wielu znanych firmach, jest autorką licznych publikacji. w 2011 r. znalazła się na liście 50 najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Polsce. Obecnie wykłada w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS).

Więcej »


Badanie IABC: Jak polskie firmy komunikują się z rynkiem

24PR.pl

IABC/Poland polskie przedstawicielstwo międzynarodowego Stowarzyszenia IABC (International Association of Business Communicators) zrealizowało badanie dotyczące roli i znaczenia komunikacji w biznesie. Z sondażu przeprowadzonego na grupie niemal 300 liderów, w tym dyrektorów i menedżerów marketingu w polskich organizacjach, wynika, że firmom wciąż brakuje wiedzy na temat wpływu komunikacji na rozwój biznesu.

Więcej »


Jak polskie firmy (nie) komunikują się w biznesie?

Proto.pl

Większość firm ma problem ze zdefiniowaniem komunikacji, która zwykle jest tożsama z relacjami z mediami. Ponadto obcinają wydatki na działania wspierające rozwój firmy oraz osiąganie przewagi konkurencyjnej Sami liderzy zaś nie doceniają roli pracownika w sukcesie organizacji – to główne wnioski z badania IABC/Poland.

Więcej »


Firmom wciąż brakuje wiedzy na temat wpływu komunikacji na rozwój biznesu

Marketingowiec.pl

Sponsoring, reklama i szkolenia to działania, które w pierwszej kolejności redukują firmy w  czasie kryzysu – wynika sonadażu przeprowadzonego przez IABC/Poland. Na pytanie z jakich aktywności firmy rezygnują w czasie kryzysu większość wskazała na sponsoring, reklamę oraz szkolenia dla pracowników. Działania sponsorskie wybrało 45 proc., redukcję wydatków na reklamę 29,38 proc., a na obcięcie budżetu szkoleniowego decyduje się 26,88 proc. ankietowanych organizacji.

Więcej »


Jak polskie firmy komunikują się z rynkiem?

Inwestycje.pl

IABC/Poland polskie przedstawicielstwo międzynarodowego Stowarzyszenia IABC (International Association of Business Communicators) zrealizowało badanie dotyczące roli i znaczenia komunikacji w biznesie. Z sondażu przeprowadzonego na grupie niemal 300 liderów, w tym dyrektorów i menedżerów marketingu w polskich organizacjach, wynika, że firmom wciąż brakuje wiedzy na temat wpływu komunikacji na rozwój biznesu.

Więcej »