The Graduate Survey w Polsce

IACL nawiązało współpracę z Modern Management Consultants z Wielkiej Brytanii, której celem jest wprowadzenie na polski rynek międzynarodowego badania studentów – The Graduate Survey.

Pracodawcy poznają konkretne argumenty dlaczego studenci chcą pracować w danej organizacji, dlaczego skłonni są ją rekomendować swoich znajomym i jak najskuteczniej do nich dotrzeć z informacjami. Wyniki pomogą firmom dowiedzieć się, co i jak konkretnie robić, aby przyciągnąć kandydatów, a co najważniejsze jak ich później utrzymać jako pracowników.

Według Justyny Piesiewicz, Prezes IACL:

„Takie badanie jeszcze nie było przeprowadzane w Polsce, ponieważ będziemy mierzyć m. in.: 24 atrybuty pracodawcy, 24 kanały komunikacji, a także Candidate Promoter Score, czyli ocenimy na jakim poziomie są relacje pomiędzy kandydatami
a pracodawcami, dodatkowo uzyskamy opinię co sądzą studenci o jakości procesu rekrutacyjnego. A to tylko niektóre ze wskaźników. ”

Do udziału w polskiej edycji The Graduate Survey zostaną zaproszeni studenci 409 uczelni wyższych wpisanych na listę Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego nie zależnie od kierunku czy roku studiów.

Pomysłodawca badania, Ali Ayaz, Prezes Modern Management Survey mówi:

„Wyniki tego badania w postaci rankingu pracodawców marzeń z wyboru przyczyniają się do poprawy wizerunku organizacji na rynku pracy, a co najważniejsze do zmiany postaw tworząc godne zaufania atrakcyjne i przyjazne pracownikom miejsca pracy. Co już można zauważyć w Turcji i Bułgarii. Czekam teraz niecierpliwie na to jak polski rynek zmieni się pod wpływem naszego badania.”

Pierwsze The Graduate Survey zostało przeprowadzone w 2009 r. Każdego roku w badaniu bierze udział średnio 15,000 studentów, a łącznie ponad 135,000.

Szczegółowe informacje i przykładowy raport dostępne są na specjalnie dedykowanej stronie: THE GRADUATE SURVEY

****

Modern Management Consultants – Jedna z wiodących firm specjalistycznego doradztwa
w zakresie budowania marki pracodawcy. Dostarcza wiedzę oraz praktyczne rozwiązania łączące HR
i marketing wspierając organizacje w ich rozwoju w zakresie reputacji marki pracodawcy, co przekłada się na przyciąganie, angażowanie i utrzymanie talentów niezbędnych do osiągnięcia celów biznesowych.